Panorama route White River - Blyde Canyon

9 september 2022 - Witrivier, Zuid-Afrika

Wat een prachtige dag vandaag!
Al vroeg op om de panoramaroute te gaan rijden. Een route met veel bijzondere watervallen en vergezichten. We starten met de mac mac falls, er zijn mooiere in Ijsland, maar het is een goed begin van de dag. Beter is het uitzicht bij Gods Window, tussen 2 bergen door kijk je uit over het Krugerpark. In het donker zou je hier zelfs de lichten van Maputo in Mozambique kunnen zien. De reis gaat verder over wegen met ‘little sinkholes’ en Jan presteert het om ze bijna allemaal te nemen, samen met het links schakelen niet zo bevordelijk voor deze auto. Maar ik ben blij dat hij rijd, want het valt echt niet mee om ineens links te rijden over slecht wegdek en schakelen terwijl je zelf een automaat rijdt. Bij elke kruising is mijn taak om te roepen: linksaf: smalle bocht, rechtsaf; grote bocht, die houden we er in thuis.

Door naar Bourke’s luck potholes, waar de 2 rivieren Treur en Blyde samenkomen in een uitgesleten kloof die 50 km doorloopt. Het verhaal gaat dat een groep pioneers op zoek gingen naar Maputo en niet op tijd terug waren, deze rivier werd Treur genoemd. Een andere groep ging langs een andere rivier en vonden wel een doorgang en de mannen terug, deze rivier werd Blyde genoemd. De three rondavals zijn de 3 bergen die lijken op een berghut.
Terug naar ons hotel waar ze vergeten zijn ons gekozen restaurant te boeken, 2 wijntjes van het huis later zijn wij tevreden met een alternatief, met alles eigenlijk wel…..lekker eten en lekker slapen. Wat kunnen we nog meer wensen 😘