Zuid Afrika rondreis

8 september 2022 - Witrivier, Zuid-Afrika

07-09: Vertrek uit Nederland

Eindelijk na veel regelen, bellen en excursies vastleggen is dan de dag van vertrek aangebroken. Om 4 uur in de morgen opstaan om toch zeker vier uur voor vertrek op de luchthaven te zijn, en vervolgens in no time door de bagage-afhandeling en douane te rollen. Vlucht vertrekt nog steeds op tijd, dus we nemen uitgebreid te tijd voor een ontbijt, koffie en nog maar een koffie. Geheel volgens schema zitten we in het vliegtuig. Helaas is er een stewardess niet lekker en haakt af, vervanging wordt geregeld met het eerste half uur vertraging. En daarna zijn de startbanen bezet en we wachten dus nog een uurtje extra. Dank zij mijn reispillen merk ik er niet veel van en dut lekker in. Dat houd ik de hele vlucht vol en kan daarom ook toe met maar één film die ik steeds opnieuw op zet.  Aangekomen op de luchthaven in Zuid- Afrika kunnen we rollen naar het hotel en vallen al snel weer in slaap.

08-09: reis naar White River

Vandaag een lange reis voor de boeg. Huurauto ophalen en links rijden.  Ik zeg nog zo tegen Jan; doe eerst een rondje in de parking. Hoeft niet zegt Jan, maar na de knipperlichten aan en de ruitenwissers toch maar een extra rondje parking. Gelukkig ging het daarna beter al blijven de ruitenwissers in plaats van de knipperlichten wel een ding.
veel snelweg vandaag en tegen vier uur zijn we bij ons eerste ‘echte’ hotel.
Stille Woning, een koloniaal ingericht kleinschalig hotel. Ziet er prima uit al nodigt het zwembad niet uit tot een lekkere duik, fris wel.