Swaziland

15 september 2022 - Hluhluwe, Zuid-Afrika

We zijn alweer een paar dagen verder. De ‘luxe’ van overal internet en stroom is hier niet altijd aanwezig. Afgelopen dagen hebben we geslapen in Beehive Village hut. Letterlijk een bijenkorf met een gevlochten rieten dak en bamboe bed. Heel gehorig, gelukkig waterdicht en het ruimt alsof je in een hooiberg slaapt. Helaas een hele dag regen dus hebben we de Mantenga Cultural Village bezocht. Een dorpje gebouwd zoals er vroeger geleefd werd. Mooie uitleg over tradities en cultuur. Ook mochten we kijken naar de prachtige dansen van deze bewoners. Wat zijn ze lenig zeg. Ik mocht ook nog even meedoen haha, zie de filmpjes.
In de middag nog een mooie wandeling door de vallei gemaakt, met de wilde dieren om ons heen, gelukkig op afstand. Zo leuk om een krokodil te zien in een meer.
Na een lange dag rijden (het is veel kilometers maken hier) zijn we aangekomen terug in Zuid-Afrika bij Hluhluwe en het Imfolozi park waar we hopelijk Nijlpaarden en leeuwen kunnen spotten.

De mensen zijn ook hier weer erg aardig en behulpzaam. We zitten met nog 2 andere Nederlanders in dit Aloe ViewRock Lodge. Wederom in the middle off nowhere met een prachtig uitzicht en gelukkig weer zon.