St Lucia

17 september 2022 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Deze twee dagen brengen we door in St Lucia. Op weg naar deze volgende bestemming rijden we door het Isimangalosi Wetland Park. Dit bestaat uit drie delen met een groot meer in het midden en de Indische Oceaan aan de andere kant. Prachtig om zelf doorheen te rijden, off en on road. Arme auto weer. Dit park valt onder het Wereld Heritage Site en zit vol met nijlpaarden, krokodillen en vele soorten vogels.
Het is wennen om maar op bepaalde tijden stroom en internet te hebben. Elk gebied krijgt tijden door waarop de stroom wordt afgesloten en dat is heel regelmatig. Door corruptie is het stroomnetwerk slecht onderhouden en nu beperkt werkzaam.
Voor ons een luxe probleem, maar voor de inwoners hier heel vervelend. Jan is vanmorgen op walvis safari gegaan terwijl ik met een ander stel naar Cape Vidal (aan de kust) ben gereden. Ik zou alleen maar walvissen voeren ipv ze te zien helaas. Gelukkig brengt hij mooie filmpjes mee terug.
Morgen rijden we naar een heel andere omgeving en gaat het weer ook omslaan. Benieuwd wat dat ons brengt….